Теорія й практика моделювання компетентнісного уроку
Сьогодення висуває нові вимоги до уроку, який має реалізовувати компетентнісний підхід у навчанні. Підготувати та провести його нелегко. Потрібно не лише відповідально ставитися до своїх обов’язків, а й вийти на сучасний рівень педагогічного мислення, оволодіти добре розвиненими навичками моделювання, проектування, конструювання уроку.
Саме про це йшла мова на районному семінарі-практикумі для вчителів української мови й літератури на тему «Теорія й практика моделювання компетентнісного уроку», що був проведений 24 жовтня 2018 року на базі Козлівщинської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів.
Семінар розпочався з емоційного налаштування на роботу, забарвленого в осінні кольори. Керівник РМО Товма В.І. ознайомила присутніх із вимогами до уроку згідно з новими форматами освіти. Учителі переглянули презентації на тему «Компетентнісний урок словесності», «Візуальні методи навчання як засіб формування й розвитку ключових компетентностей учнів».
Практична частина семінару була присвячена обговоренню інноваційних методів і прийомів навчання, що сприяють формуванню ключових і предметних компетентностей учнів, та практичному застосуванню їх на уроках української мови й літератури. Цікавим та змістовним з цього питання був виступ учителя Козлівщинської ЗОШ І – ІІІ ст. Журбін Н.І.
Учитель Котелевської гімназії №1 імені С.А.Ковпака Пономаренко Н.М. поділилася досвідом використання методики текстоцентричного навчання на уроках словесності, провела цікаве практичне заняття з учителями української мови та літератури району, надала практичні рекомендації щодо застосування цієї технології.
Методист районного методичного кабінету Лущенко Т.М. розповіла про участь учнів у Всеукраїнських учнівських олімпіадах та конкурсах з української мови й літератури та ознайомила колег із матеріалами обласного науково-методичного семінару з проблеми педагогіки партнерства.
За підсумками семінару-практикуму було підготовлено відповідні методичні рекомендації.